Attans

Varför finns det alltid folk som är sämre än andra? Är det för att de som är bättre ska känna sig bra? Varför ska det finnas vinnar och förlorare vart man än vänder sig?

Överallt tävlar vi människor mot andra och jämför oss med dem nästan för att försäkra oss om attt vi inte är sämst. Men jag är i alla fall bättre än henne/honom tänker man, men det är klart att det stämmer, för på någonting är du helt klart bättre på och något är du sämre på. Men vi tänker bara på att vi ska må bra och skita i om andra mår dåligt pga det.

Tycker du illa om någon så blir det inte bättre av att du måste visa det i alla situationer utan heldre hålla sig undan och inte slösa energi på att tänka på hur mycket du hatar någon. Man kan tyvärr inte gilla alla och därför gör man bäst i att var med dem man tycker om, som tycker om dig tillbaka och försöka göra det bästa av det. Framförallt får man inte ge upp! Kämpa och jobba vidare. Det goda segrar i längden :D

En sak jag inte förstår är det här med mobbning.. Vem vinner på det och isåfall vad? Ingen är perfekt och vissa kanske tycker att mobbning är ett bra sätt att tala om det för någon. Men hur smart är man själv om man håller på med sådant! Människors liv blir många gånger förstört pga att man inte hittar någon glädje och gemenskap längre. Mobbarna inser tyvärr inte detta för än efteråt och då är det redan försent. Vissa människor orkar inte kämpa emot och det är öfta de med svagt psyke som mobbarna letar upp.
Men även de som är starka kan brytas ner under en längre tid om de inte får det stöd som krävs från alla runt om. 

Något måste göras.. Ta tag i detta nu!

Just nu tycker jag bara jävligt synd om Roos.. 

Inte för att jag stod honom speciellt nära, men kommer aldrig glömma hans omtänksamhet när jag skadade mig på hockey-bockeyturneringen då han hjälpte mig i omklädningsrummet.
Tack Roos! Saknar din sköna stil och inställning..

Sara och jag har fått in en lite halvtaskig vana att sitta uppe länge på nätterna, men åå vad bra det känns att få prata.
Don´t forget that you´re impotant..
Not just for me, for whole our world :)


Du blommar upp av ingens frö
i värme varm som slask och snö
Du torkar tår av ingens tröst
och lyssnar tyst till ingens röst

Du har rock'n'roll i dina bröst
Du har blues i dina lår
Du har visor i ditt hår
och poesi i dina sår


Tack för denna dag. Det blev skidåkning i Kil :D Kul att testa lite, men imorrn är det Branäs som gäller :)
Hoppas etterna inte jålar sig för mycket :P

Nu pussar jag alla god natt och önskar att alla drömmer sött, dvs om mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback