G'day mate!

Allt är greijt här nere på kusten =)
Det är mye vanskli å skrive på norska...

Nästan lika svårt som at förstå vissa :P

Fast när det kommer in snygga norskor så kanske man anstränger sig lite mer att förstå vad de säger, eller så ser man glad ut och nickar när de rabblar på ;)

Det är roligt att det kommer folk  i alla fall och att sälja Gore-Tex till norrmänn är inte direkt som att sälja sand i sahara eller isglass på sydpolen. Lika ofta som en svensk köper clox, köper en norrman gore-texprodukt..
Man säger typ, i denna sko, jacka, eller vad det nu är, är det Gore-Tex. Då tar det ofta tre sekunder innan de säger "Denna tar ja, de blir greijt! Ha de.."

Fast frågan "Finns de någon sko med Gore-Tex?" leder nog bara knappt före "Har dere noen pröverom?"

Nog med norskar nu.. Imorgon börjar karnevalen här nere  i det vackra, alltid soliga Grebbestad :P Tyvärr jobbar man ju då da, men jag funderar på hur jag ska ta mig till jobbet för allt folk som kommer vara ivägen för min cykeltur dit... :/

På lördag blir det nog party efter jobbet i alla fall, har hela söndagen på mig att sova, så det kommer förhoppningsvis bli väldigt skoj =)

Måste nämna att jag hade besök av två vilsna herrar i tisdags.. De vandrade in på Sportshopen långt innan jag slutade och en av dem krävde att jag skulle köpa ut åt honom :0 Vi åt sedan mat och åkte för att spela minigolf på Tanumstrand. Jag behöver väll inte tala om hur det gick, det var ju klart redan innan vi började hur det hela skulle sluta ;) Sedan blev det lite mys innan de åkte vidare..

Efter fem timmars sömn inatt, efter en 15 timmar lång arbetsdag var man inte sugen på att gå upp och jobba 09:30 imorse, men det gick bra och ännu håller jag mig vaken.. Det kan vara för att 20 pers, de flesta från Sportshopen, spelade fotboll tidigare idag. Det var grymt roligt, nästan som att spela beachvolley ju!


Nästa helg blir det hemfärd... Ett måste då Carlstad United spelar mot Manchester City! En klassiker redan nu, United mot City. Två veckor efter det är det Råtorp - ÖDIK och sedan grillkväll på vallen. Detta får inte missas!

Nu har det snart gått hälften av tiden på kusten, men enligt Reinert ska vi vara färdiga snart.. Eller det kanske bara är jag som fått för mig att han har sagt att det skulle bli ungefär 220 timmar totalt. På lördag tror jag att jag har jobbat ca 215 timmar och då är halva tiden kvar! Om vi jobbar lika mycket andra halvan kommer vi jobba 430 timmar, vilket blir 53,75 timmar i veckan i snitt... Om mina beräkningar stämmer kommer jag tjäna runt 31 000 efter skatt, vilket får anses hyfsat för ett sommarjobb :S

Dags att börja leta riktigt jobb nu kanske, men vi får väll se vad som händer i framtiden...

Tchüs alle leuten!

Kommentarer
Postat av: sara

va glad ja blir att höra at du har de bra! TÄNKER VARJE DAG ATTt ja ska ringa dig.. men tiden bara försvinner, men ska ta tag i de. Har du kommit in på någon skola? miss ju!

2007-07-15 @ 13:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback