Hockey, Fotboll, Innebandy och Bandy på tre dagar..

Det blev ett spännande slut på denna vecka..

Slutet räknar jag från och med Gävleresan i torsdags. Det var kanon, även om det kanske blev en liten omväg påvägen upp, så blev det ändå en fin tur :) Direkt när vi kom in i hallen så gjorde vi det vi kom dit för, åka rulltrappa!

Sedan följde en i två peroider ganska jämn match, men i tredje perioden så bjöd Färjestad på riktigt bra spel stundtals och pucken studsade rätt för en gångs skull. Inte minst för Esa Pirnes när han satte det sista och avgörande målet som betydde 5-2 =) Riktigt snyggt var det!

Sedan bar det av hemmåt och efter ett var jag hemma hos Mustafa igen och var ganska trött efter allt rulltrappeåkande och att ha kört minst tre varv runt Gävle. Får säga att resan blev lyckad även om det var någon som inte var lika glad som oss andra... Funderar fortfarande på varför :S

Det minst roliga dessa dagar var att gå upp för att ha två timmars statistikföreläsning i datasalen klockan 10:00 på fredagen, men man kunde ju alltid surfa runt lite på nätet istället för att plugga :P Så två timmar kändes inte som så lång tid faktiskt... Åkte då hem till mitt kära Brickebacken och packade i ordning alla saker jag skulla ha med hit till Karlstad när jag sedan for vidare väster ut.

Efter ett kort lunchstopp i Karlskoga så drog jag vidare till det fantastiska, alltid soliga Karlstad för att packa upp allt igen och sedan byta om för träning. En träning som jag kommer känna av i flera dagar eftersom jag var rätt delaktig i de flesta moment och dessa momnt är sådana moment som jag inte gjort på år och dar, vilket medförde en del konsekvenser i mitt rörelsemönster dagarna efter... Funderar fortfarande på varför :S


Gårdagen började inget vidare.. Viktor ringer och säger att han måste till systemet, men problemet är att han inte har någon bil... Givetvis ställer jag upp eftersom han ändå väckt mig och dagen var förstörd. Väl tillbaka var det dags för lunch och sedan direkt iväg för att hinna med att se en utklassning i CAM-arena. Jag ville dock inte se slutet på matchen som slutade 15-4 mellan Lidköping och Sjöstad utan vandrade över till Tingvalla för att se Boltic/Götas premiär i superallsvenskan mot Köping. Det var spännande att se alla ungdomar som kommit upp i och med nedflyttningen ;) Matchen vann Boltic med 9-4 =)

Efter matchen så kändes det som en evighet innan klockan skulle bli 22:00 och man skulle leta upp kanal 9 av alla kanaler, men tiden tickade på och jag satt väl framför datorn precis som nu när jag fick en inbjudan att åka till Frödingshöjd och se matchen där. klockan var ungefär 21:30 när jag bestämde mig och jag lyckades hitta dit innan den fule italienaren blåste igång matchen. Om matchen vill jag inte nämna något speciellt mer än att Källström slog mest lyckade passningar även om han bara spelade halva matchen... Ja om man inte räknar med de till egen målvakt da :/

När den fule Italienaren sedan blåste av matchen så var jag nog i chock tror jag. Det dröjde nämligen till efter 03:00 innan jag kom därifrån. Men jag hade inga problem med det, för jag skulle inte upp och jobba klockan 10:00 som vissa andra ;P


Vad ska man säga om idag, mer än att jag hade en skön sovmorgon =)
Söndag = vilodag kan jag säga ;P

Imorgon är det full fart igen.. Vi ska visst titta på något spännande till min nya lägenhet, evetuellt ska jag klippa mig och sen på kvällen är det träning i rudsskolan för damlaget =) Blir kul att spela lite Futsal igen. Efter tre år i Forshaga så är man väl lite av en expert ;)



Grattis till Miss Li och Lasse till förstaplatsen på svensktoppen!
Här är låten de lyckades med!

Om du lämnade mig nu - Lars Winnerbäck feat. Miss Li

Jag skulle vakna mitt i natten och gå upp och ta en lång promenad..
Jag skulle låte blicken möta andra ögon i en främmande stad..
Jag skulle inte ha så bråttom med att träffa nån ny,
jag har rätt mycket med mig själv, precis som du..
Jag skulle andas i det tomrum som blev över, om du lämnade mig nu...

Jag skulle sitta på ett tåg mot Paris och låta Stockholm va..
Jag skulle få den tiden över för mig själv som jag sagt att jag vill ha..
Jag skulle unna mig och drömma, hundra mil genom Europa, om en främling lika tillitsfull som du..
Jag skulle pröva mina läppar mot nån annan, om du lämnade mig nu...

Jag skulle kunna leva utan den där blicken som får mig ur balans..
Jag skulle sakna den där stunden som vi har när vi tillslut har blivit sams..
Jag kanske skulle söka upp kontakter som jag tappat, som jag varit med förut nånstanns..
Jag antar det finns nån du skulle ringa om jag inte fanns...

Jag kanske skulle leta upp nån yngre som en fjäder i hatten..
Det skulle bli så tomt om ingen fanns där som värmde mig i natten..
Jag skulle aldrig ha tålamod nog att bli förstådd, ingen känner mig så väl som du..
Jag skulle fastna i min ensamhet igen, om du lämnade mig nu...





Kommentarer
Postat av: Edward

Gävleresan var nice... Jobbajobbajobba...EMO!, den som inte hoppar älskar håve. Pajas! och ja jag minns inte allt, ellr jo VI ÄLSKAR SIBYLLA :D....Så jäklans bra låt den dära =)

2007-11-19 @ 23:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback