Karlstad har inte bara solen.. Karlstad har även månen!

Nu tycker jag att det börjar bli lite väl mycket gnäll på min blogg va...
Man kunde ju tro att de är andra än jag som bor i Örebro här...
Denna vecka är Magnus Betnér arg på att Robban inte bloggar tillräckligt ofta...

Men det har inte hänt så mycket spännande här på sista tiden, så det har inte funnits nått att skriva om.
Idag t ex så var det mest intressanta vår statistiklärare (som var roligare än BÅS) och att Mustafa har dammsugit sitt rum..

För att slå det så måste man gå tillbaka ända till helgen för att hitta något som är roligare.
Då var jag nämligen i Karlstad för att ha roligt med mitt kära damlag. Och det hade jag! Fest med god mat, mycket dricka och roliga lekar som jag slapp vara med på. Lekarna var nämligen roligare att titta på än att vara med i skulle jag tro :P

Sen var det ju såklart trevligt att jag fick en så fin present från tjejerna... En ölburk var det såklart! Precis vad jag behövde då ;P Jag fick faktiskt ett presentkort plus medföljande halstabletter från Jack & Jones också så jag är mer än nöjd =) Förutom det de sa om att jag fick det för att jag var dåligt klädd, men det får jag väl ta kanske...
Jag får ju inte glömma att jag fick en medalj för seriesegern också :)

En annan sak som var lite rolig var att se hur lika bröderna Kjellman är. Båda blir lika packade på fester :P Nu har jag sett två utav bröderna i alla fall...

Sen vid tolv så dog festen lite, för då skulle majoriteten in till stan och självklart skulle de då till Blue Moon :S Hmmm.. Kul tänkte jag, med tanke på hur det gick när jag skulle in där förra gången. Stina var ju snäll och skjutsade in några av oss, så jag slapp betala taxi och kände att jag inte hade något att förlora. Så jag tog sista slurken ur ölen jag hade fått och ställde mig i kö med tre andra som var med från Råtorp. Sakta, sakta kom vi framåt och när vi tillslut kom fram så kände jag hur jag riktigt smälte in i väggen för att han inte skulle titta på mig. Det lyckades! Endast två av oss fyra behövde visa leg och jag gled förbi lugnt och snyggt.

Efter att ha fått en smärre chock av att det kostade 90 spänn att gå in så var jag bara så nöjd efter det, dels att vara inne och för att jag blev bjuden på en Corona =) Efter att ha gått ett varv så kom vi tillbaka till Schlagerbaren och där hade nu de övriga tjejerna från gården samlats och alla hoppade över mig när de såg att jag hade kommit in. Det låter kanske som en dröm, men det var mer en nära-döden-upplevelse på ett dansgolv som var överfullt.

Efter att ha studsat runt ett tag så var det dags för en liten paus.. Då ser jag en kille med en golvmopp i handen och en på huvudet :P Sen såg jag att det var Falk som sprang runt och städade golvet där inne. Han undrade hur jag hade kommit in där. Ingen aning svarade jag och dansade vidare.

När klockan sedan blev två, och det blev den snabbt, så kan man säga att det blev kö till garderoben, men jag lyckades klämma mig ut tillslut och dra mig mot torget för att åka bussen hem till mormor. När jag väl kom till torget ser jag två vilsna människor vandra från Arena mot Burger King. Dessa två personer heter Jakob Kjellman och Mattias Österdahl. Det var aldeles för länge sedan jag såg dessa senast och var nästan påväg att följa med till Burger King och käka, men eftersom sista bussen går halv tre så hann jag inte riktigt med det tyvärr.

Det är alltid trevligt att åka buss på natten.. Denna gång var det tre fulla bussar som gick mot Kronoparken, viket var tur. Hade inte pallat att få in alla i två bussar. Resan gick bra och jag kom hem någon gång innan tre efter en kanonkul kväll!


Kvällen innan var heller inte så dum... Tokkör hem från Örebro för att hinna till träningen i hallen på Våxnäs... Är med på träningen, byter om, drar till fif för att ha en trevlig kväll med Falk, Edward, Emelie och en aspackad Fredrik! Efter några timmar körde jag in dem till stan och ca två sekunder efter att bilen har stannat och Fredrik fått upp dörren så spyr han typ två centimeter från min bil... Å Edward, du behöver inte skriva nått om Robban-lotto nu..


I morgon blir det Gävle och rulltrappa i Läkerol Arena... Häftigt!


Kan ju inte annat än att erkänna att jag inte haft en tanke på att skriva blogg och därför inte sett alla kommentarer som strömmat in :P Men nu har jag gjort en helt okej uppdatering får jag väl säga...

För att svara på Cecilias fråga så fick jag inga biljetter till Conventum utan det blir Jönköping istället..

Kan också lova att det inte tar lika lång tid innan jag uppdaterar nästa gång :P



Tänkte att nu när jag varit borta så länge så måste jag bjuda på lite mera av Lasse.

"Från vägarnas lyktor, från städernas ljus, från skogarnas väsande viskande sus.
Från åkrarnas jord och från strändernas brus... Kom hem nu!"

Texterna är fortfarande ruskigt bra, men jag kan inte vänta tills jag får höra låtarna live!


Kommentarer
Postat av: Edward

Hmm jag får inte skriva sanningen om att du har Robbanlotto, så okej jag ska fortsätta ljuga, Lar Winnerbäck suger, läkerol arena har inga rulltrappor och du är smart :D

2007-11-14 @ 22:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback