Jag är för ledig...

Jag har nu kommit fram till att jag är ledig för mycket. Eller egentligen kom jag på det för ungefär en månad sedan då jag började träna med FC Pars. Det blev tre träningar, sen har jag lika lite att göra igen på kvällarna. Jag kan ju gärna inte göra som i tisdags. Att åka till Karlstad bara för att se på hockey är inget jag rekomenderar. Inte nog med att det blir dyrt så måste man sitta två och en halv timme ensam i bilen. I och för sig har jag ju alltid Lasse med mig, men jag tillbringar redan alldeles för mycket tid i bilen.

Skulle tro att träningarna drar igång inomhus snart så att jag kan haka på igen. Vilken underbar känsla det var att göra sin första riktiga fotbollsträning på nära fem år! Gissa om jag njöt.. Har aldrig varit så trött, men det kändes knappt under tiden. Fantastiskt =) Det är samtidigt helt otroligt hur mycket man kan utvecklas även om man inte tränar seriöst. Visst har jag lekt med tjejerna på träningen hemma i Karlstad, men jag tror främst jag utvecklats mest på grund av att jag har så gott om tid. Jag har sett så otroligt mycket fotboll den senaste tiden och tagit in hur de stora spelarna gör. Genom att man tar med sig de idéer från TV-soffan till träningen så tror jag att det kan bli otroligt framgångsrikt om jag bara orkar lägga ner lite av min dötid på detta.

Om det är någon som funderar på varför jag helt plötsligt skriver två inlägg på tre dagar och blir helt chockad så är det för att det inte är någon fotboll på TV just nu och jag har inget att fördriva tiden med. Sova?? Ja just det.. Ska ju vara i skolan klockan 10:00 imorrn :S Som tur är så går det bra att vända på dygnet lite granna eftersom jag inte kommer vara där längre än till runt ett någon gång och då är vi förhoppningsvis klara med vårt pm-skrivande. Det ska ju inte vara färdigt föränn på måndag, men som sagt har jag mycket tid så jag slipper hamna i någon tidsnöd denna gången också.

Om det är någon som fortfarande undrar varför jag skriver detta just nu så kan jag berätta att jag hade en trevlig msn-konversation med Sara här för en stund sedan och hon berättade att hon gillade att läsa olika bloggar, bland annat min. Detta fick mig att fundera.. Varför inte skriva blogg nu? Också satte jag mig och gjorde det. Jag funderar också på om inte Sara har lika mycket tid över som jag om hon verkligen tar sig tid att läsa det jag skriver.  Men man gillar ju att fördriva tiden på olika sätt. Det var t ex mycket roligt att skriva lite igen i min gamla blogg.

Imorgon kväll ska kvällen i alla fall spenderas med en film och ett gäng kompisar.
Lördagen spenderas säkert i idrottshallen på universitet efftersom det är nån slags futsalturnering. Det får blir en liten uppvärmning inför den jag ska vara med i den 7 november sedan.

Får förresten se om jag kan vara med då, det är ju bara knappt en vecka efter den första november vilket innebär HV borta.. Det är ju inte säkert att man har nyktrat till än :P

Nu kanske det ändå blir att sova.. Sängen börjar se skönare ut än vad den är. Eller nej, det går nog inte, eftersom det knappast finns något skönare än min säng. Konstigt att man inte spenderar mer tid där då. Det är något man längtar till, men ändå inte vill till på samma gång :S Får utveckla detta i någon kommande blogg..

Tchüs

Kommentarer
Postat av: sara

åh de blev en blogg direkt.. trevligt=) jadu robban det är inte lätt att veta varför man inte lägger sej även fast man vet hur skönt det är :S ibland går det bara inte.. hoppas bloggen fick rensa ditt huvud lite iaf=)

2008-10-17 @ 11:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback